پوست های چرب مستعد ایجاد آكنه یا جوش صورت است
نوشته شده توسط : breketid

دكتر رضا رباطی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود :آكنه به صورت لكه های قرمز رنگ و یا دانه های پررنگ در پوست و یا دانه های زیر پوست شدید تر و همراه با ضایعات چركی در تنه و اندام ها و صورت مشاهده می شود.

وی با اشاره به عوامل ایجاد كننده آكنه اظهار داشت : پوست های چرب و همچنین برخی از میكروب های روی پوست می توانند زمینه ایجاد آكنه را تشدید كند.

رباطی خاطر نشان كرد :استفاده از كرم های آرایشی كه چربی زیادی دارند ،كار كردن در محیط هایی كه هوای آن محیط مانند آشپزخانه ها و محیط های گرم داخل كارخانه ها گرم است ، مصرف بعضی از داروهای قلبی، استفاده از داروهای كورتونی به صورت نادرست می تواند در ایجاد این ضایعات موثر باشند.

متخصص پوست و مو خاطر نشان كرد : این جوش ها در حوالی سن بلوغ و میانسالی دیده می شوند و ممكن است بعضی از آن ها به خود خود بهبود یابند و به درمان خاصی نیاز نداشته باشند.

وی بهترین روش درمان آكنه را آموزش بیمار عنوان كرد و گفت : بیماران باید آموزش ببیند كه كه سیر بیماری دوره كوتاهی نیست و درمان خیلی زود انجام نمی شودو اگر درمان زود قطع شود باعث عود ضایعات می گردد.

رباطی اظهار داشت : حداقل دوره درمان 6 ماه هست و در 2 ماه اول بهبودی اندك است. استفاده از دارو، بر اساس وضعیت بیمار و شدت ضایعات در بیمار تجویز می شود .

وی افزود: بر خلاف تصور مردم كه فكر می كنند مصرف تنقلات، شكلات و غذاهای شیرین باعث ایجاد جوش می شود ایجاد آكنه به نوع مواد غذایی مصرفی بستگی ندارد و تاكنون از نظر علمی این مقوله ثابت نشده است.

وی به افراد مبتلا به آكنه توصیه كرد : چون ضایعات آكنه - به ویژه درنواحی صورت- ممكن است بد شكل باشد و بعد از زمان نیز جوشگاه های بدشكلی در صورت بیمار به جا بگذارد بیماران باید تحت نظر پزشك باشند و حتما دارو را كامل مصرف كنند و خودسرانه قطع نكنند.

رباطی اضافه كرد : درمان این بیماران طولانی مدت است و باید سعی كنند از كرم های چرب كمتر استفاده كرده و از مصرف صابون های غیربهداشتی و غیراستاندارد خودداری كنند.

علمی **1354**1544





:: برچسب‌ها: زن , روز تعطیل , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: